پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4063
-
الف
+

عوامل «میوه ممنوعه» درباره این سریال چه گفتند؟

عوامل سریال «میوه ممنوعه» از نقش خود و حال و هوای این سریال سخن گفتند.

عوامل سریال «میوه ممنوعه» از نقش خود و حال و هوای این سریال سخن گفتند.

حسن فتحی (کارگردان):

این مجموعه ماحصل جلسات بی شماری است که با نویسندگان داشتیم. هفته ای سه تا چهار جلسه شش تا هفت ساعتی. آن قدر نوشتیم، خط زدیم، پیشنهاد دادیم تا به نتیجه دلخواه برسیم. طبیعی است که هر کدام از ما با دیدگاه های خاص به جلسه می رفتیم؛ دیدگاه هایی هم که من درباره فیلمنامه به جلسات می بردم، بی ارتباط با کارهایی نبود که نوشتم. در واقع دغدغه ها و نگاه هایی که در مجموعه های «پهلوانان نمی میرند»، «شب دهم» و «مدار صفر درجه» داشتم، این مولفه ها در پیشنهادهایم برای مجموعه «میوه ممنوعه» وجود داشت. به روشنی می توانم بگویم در این وقت کم مجموعه «میوه ممنوعه» را که ساختم به دور از مولفه های سایر آثارم نیست.

علی نصیریان (حاج یونس):

اگر کمی با ادبیات کلاسیک خودمان آشنا باشیم، می دانیم که تمثیل هایی در مثنوی یا تمثیل شیخ صنعان در عطارنامه است که این قصه را روایت می کند، با این تفاوت که قصه «میوه ممنوعه» در زمان و مکان دیگری تعریف شده است. در این جا چیزی نیست که من بخواهم یا نخواهم، بلکه تقدیر حاکم شده که حاج یونس عاشق شود. دختر او را فقیر و حقیر می خواهد، چرا که می خواهد او بشکند. باطن قضیه این است که تقدیر بر آن شده که حاج یونس بشکند و ایمان او به آزمایش گذاشته شود.

گوهر خیراندیش (قدسی):

پیش از این در فیلم هایی چون دنیا و غیره نقش چنین زنی را بازی کرده بودم. اما به اصرار آقای فتحی و با وجود گروه حرفه ای این کار را پذیرفتم و قرار شد در تعامل با نویسندگان باشم. آنها هم خیلی خوب پیشنهادهایی را که قابل اجرا بود در متن پذیرفتند.

هانیه توسلی (هستی):

از اتفاقی که هم اکنون درباره شخصیت هستی افتاده راضی نیستم یعنی احساس می کنم خیلی بیشتر می شد به این شخصیت پرداخت. درباره ارتباط هستی با یونس فتوحی هم باید بگویم برای هستی کارخانه مهم بود. او مهندسی است که می خواهد تولید کند. اما زمانی که متوجه می شود فتوحی به راهی دیگر می رود با او وارد بازی نمی شود.

امیر جعفری (جلال):

شخصیت جلال کار منفی انجام نمی دهد و هر فردی با توجه به شرایط و موقعیتی که در آن قرار می گیرد مجبور به انجام کارهایی می شود وگرنه هیچ کس در ذات خود منفی نیست. من بازی متفاوتی در این سریال از خود نشان نداده ام چون بازیگر همان بازیگر است و این نقش متفاوت است که چهره او را متفاوت نشان می دهد. وقتی دیالوگی خوب نوشته شود، بازیگر لازم نیست خیلی زحمت بکشد و خود متن خوب کار را هدایت می کند و درست مانند یک رمان خوب می ماند که وقتی تا آخر آن را می خوانی تمامش در ذهنت باقی می ماند.  آقای نادری تک تک این دیالوگ ها را با دقت و وسواس نوشته و در دهان بازیگران قرار داده است. ما کاری انجام نداده ایم کار اصلی را کارگردان و نویسنده  انجام داده اند.

هرمز هدایت و تردید برای حضور در سریال:

هرمز هدایت، بازیگر نقش پدر هستی که باعث و بانی آن بدهکاری عظیم و دیگر ماجراها بود در گپ کوتاهی درباره این تجربه گفت: در کارنامه کاری من اتفاقات زیادی وجود دارد اما خیلی ها هنوز هم در خیابان من را به عنوان بازیگر میوه ممنوعه می شناسند و این برایم جالب است. حتی همان بار اول که مجمو عه پخش شد، در خیابانی زمانی که پشت فرمان بودم خیلی از مردم به سمتم آمدند و ابراز علاقه کردند و این نشان از توجه مردم به آن مجموعه داشت.  

زمانی که این نقش به من پیشنهاد شد نگرانی و تردیدهایی برای پذیرش آن داشتم چرا که در قصه بخش زیادی به آن اختصاص داده نشده بود و فکر می کردم شاید چندان جای کار نداشته باشد اما وقتی آن را بازی کردم متوجه شدم با وجود کوتاه بودن آن، تاثیرگذاری و اهمیت خودش را داشت، اتفاقی که از برخورد مردم هم مشخص بود. این سریال خصوصیات مختلفی دارد که مهمترینش قصه و بازیگران آن است.

ب س/

نظر شما
ارسال نظر